Primeres il·lusions i també primers desenganys

19:15

Ja fa uns deu dies que vaig començar a fer les pràctiques a la redacció de La Vanguardia, secció Vivir. Aquests dies han estat una presa de contacte amb l'activitat de la redacció, el dia a dia del diari, les seves rutines de producció i la essència de Vivir. Comparteixo experiències amb professionals del periodisme i col·laboro en l'elaboració del diari amb el que em manen. He signat el meu primer article a La Vanguardia.
Una de les persones de les que més estic aprenent és de l'encarregat de les informacions sobre temes policials, que seu a la meva esquerra. M'agrada la seva diligència, la manera d'exigir informacions a les autoritats i la policia, que de vegades volen amagar detalls importants. Avui, però, he llegit al diari un article seu, sobre un assassinat. Pel que es veu, l'espai destinat a la notícia no era adequat d'acord a les informacions de que disposava el periodista i va haver de recórrer a contextualitzar els fets amb l'explicació dels darrers assassinats a la ciutat comtal. Per fer-ho, però, tira d'un enfocament frívol, amb informacions morboses que lluny estan de l'interés que poden tenir els lectors envers uns successos tan lamentables. Aquí deixo l'article. El final, crec jo, és per esborrar.

Apuñalamiento mortal de un hombre en el barrio del Besòs
Los Mossos d´Esquadra investigan la muerte violenta de un ciudadano georgiano ocurrida durante la mañana de ayer en un piso del barrio del Besòs de Barcelona. Según la escasa información policial facilitada, la víctima un hombre natural de Georgia, de 33 años, presentaba heridas mortales de arma blanca.
La llamada que dio alerta del suceso se produjo hacia las 8.15 horas, momento en que se movilizaron las unidades de investigación de la región policial metropolitana de Barcelona, que llegaron al lugar y llevaron a cabo una inspección ocular y recogieron datos de los posibles testigos. Finalmente, se procedió al levantamiento del cadáver con autorización judicial.
Según fuentes del caso - las oficiales fueron extremadamente parcas-,la vivienda donde se produjeron los mortales hechos es un piso compartido por varias personas de la misma nacionalidad; algunas de ellas, dada la hora del suceso, debían de encontrarse en su interior y podrán aportar algún dato relevante para la investigación.
La muerte de este ciudadano en el interior de un domicilio del barrio del Besòs es el segundo que se comete en Barcelona en menos de 72 horas. El pasado viernes apareció también en el interior de su domicilio un ciudadano boliviano en la zona de la Sagrera, que fue asesinado a balazos en presencia, según fuentes cercanas al caso, de otros moradores de la vivienda. Al parecer, el criminal huyó por una ventada después de efectuar los disparos.
Ese mismo día se supo que unos restos desmembrados de una mujer aperecieron en un margen de la autopista AP-7 en la zona de Tarragona. Los restos estaban malogrados por la acción de la intemperie. La cabeza estaba unos metros alejada del cuerpo.