Harry Potter i las Relíquias de la Muerte

17:37

Potser porto molt temps sense actualitzar aquest espai, però com sempre es diu: tot té una explicació o, en aquest cas, un culpable. Harry Potter m'ha tingut algunes tardes senceres paralitzat a la cadira del meu escriptori. Divendres passat vaig començar-lo al tren i ahir el vaig acabar a altres hores de la matinada, sense haver sopat.

El llibre va sortir a la venta el passat dijous 21 a les 18:30. Vaig arribar a l'FNAC sobre les 18:40 acompanyat per la Kui i també per una gran impaciència: volia el llibre! La tercera planta del gran FNAC de Plaça Catalunya tenia un aspecte poc habitual i esque hi havia mags per tots llocs. Harrys Potter, Hermiones, macs amb els colors de Griffyndor i Slytherin es deixaven veure per tot el pis entre les grans piles de llibres. Tots ells lluïen llargues túniques fosques amb l'insígnia del col·legi Howarts de màgia i bruixeria brodat al pit i enaltien llargues varetes màgiques. L'àmbient era extraordinari. Potser l'únic element que el contaminava era la presència de la càmera d'España Directo que feia que un gran nombre de bruixes i bruixos només estessin pendents d'aquesta. La tele ja les té aquestes coses.
Com a seguidor de la saga de Potter he de dir que tenia posades moltes més expectatives en aquesta última entrega. El llibre només poseeix l'encant de ser el desenllaç d'una trama extraordinària però, si s'em permet, en quant a història i redacció no val gaire cosa. Aquesta última trama és, en la meva opinió, molt cinematogràfica. El desenvolupament de les accions, les reaccions dels personatges, i cadascun dels esdeveniments inesperats m'han transportat a una butaca de Cinema i no a una veritable societat màgica, cosa que sí que havien fet les altres entregues. Tot i això, he de dir al seu favor que el desenllaç de la història és brillant. Bé, ben pensat... potser exagero una mica. De les 250 pàgines finals, les 200 primeres són fantàstiques, les 50 últimes no m'han acabat de fer el pes, ho sento.
Els qui ja hagiu llegit el llibre suposo que ja sabreu de que parlo.
Avui estic una mica trist. La història del mac Potter s'ha acabat. Des de la ESO he anat llegint els seus llibres: inicialment els tres primers i, després, cada any un de nou; fins a arribar a aquestes dues darreres entregues, que s'han fet esperar més.

Adéu Harry!

3 comentaris:

Accídia ha dit...

La traducció en castellà deixa molt que desitjar. En Anglès guanya moltíssim i en català està molt més ben traduït (passa amb molts de llibres, el perfum o 1984 en són dos exemples d'això també.)
Així que et recomano llegirte els Harrys Potters en Anglés ja que té un nivell prou senzill per començar a llegir en aquesta llengua i gaudirás molt!

Anònim ha dit...

com acaba la història?

Anònim ha dit...

Sip, jo m'esperava un final nosé.. diferent.. però crec que n'hi vam posar tantes expectatives (pel simple fet de ser el final, final) que és normal que ens passi això


He llegit el comentari de dalt dient que la versió anglesa és millor.. però com que no puc comparar perquè no me l'he llegit ni en català ni en castellà, nosé..


Quan acabes de llegir un llibre d'aquest tipus sempre et queda un buit.. es el que m'ha passat amb els Potter i el que m'està a punt de passar amb Un mon sense fi ;)


Sergi