Castellers Santa Tecla '07

14:13

Després d'una nit de festa i com ja va sent costum, vaig agafar el tren de les 8 i 8 del matí. Aquest cop, però, el destí era diferent a totes les altres vegades. Aquesta vegada anava a Tarragona, que celebra la seva festa Major de Santa Tecla, per veure una cosa nova: els castellers. Els castellers sempre m'han fascinat i, últimament, m'he interessat una mica pel tema.

Així, vaig decidir aprofitar l'oportunitat de presenciar una diada castellera i vaig quedar amb el Sergi de Valls (la ciutat castellera per excel·lència) per a que em poguès fer cinc cèntims de tot aquest món.
Actuaren quatre colles: Castellers de Vilafranca, Colla Vella dels Xiquets de Valls, Xiquets de Tarragona i la Jove de Tarragona. Va ser impressionant poder veure de tant a prop aquest espectacle: Torre de 8; Torre de 9; 5 de 8; 3 de 9, etc. A més, vaig enriquir lo meu vocabulari: fer llenya, pom de dalt, pinya, aixecador, anxaneta, cap de colla, carregar, descarregar, canalla, defensar...

Se'm va posar la pell de gallina al veure tremolar un impressionant 3 de 9 de Vilafranca i veure com un "home-armari" va resistir, patint molt, fins el final. Això sí que és tenir collons i no fer l'imbècil davant d'un toro.

Hem declaro simpatitzant de la Colla Jove de Valls, emfrontada amb la Vella de Valls (la del Sergi merdós).
També estaria bé formar una nova colla: Els xecs de Flix (que cutre, sisplau).
PD: Me semble que algú ha boicotejat la meua enquesta sobre l'Hospital XD

3 comentaris:

Anònim ha dit...

Aiam si ma deix cumentar are...

Anònim ha dit...

Oleeeee! ia era ora joder! merde blog..

Jujuj


Uenu malegru k taradin els castells xec.. es lu millor k ia.. a valls els portem al cor i com + gent pugui gaudirne millor!


I visca la vella jder!! sempre!!

xDDD


sErGi*

Anònim ha dit...

Fa la pena.

I és em, no *hem.

Pelculetdonguin.