La maravillosa vida breve de Oscar Wao

20:15

Ja acabem! Només falta un examen, tots els altres ja estan. Alguns han anat millor, altres pitjor, com sempre. Hem viscut moments de nerviosisme extrem però ara ja podem respirar tot i que sense baixar la guàrdia. I, per això, avui puc escriure quatre línies aquí.

La meva cosina Laura em va regalar tres llibres per Reis i, fa un temps, vaig acabar-me el primer, La maravillosa vida breve de Óscar Wao, de Junot Díaz, Premi Pulitzer 2008.

La maravillosa vida breve de Óscar Wao és una obra que explica la història de tres generacions d'una família a la República Dominicana. Una història de desgràcies, desenganys, desamors i odi que té com a escenari de fons la dictadura de Rafael Leónidas Trujillo (1930-1938 i 1942-1952). Junot Díaz ens narra aquesta tràgica història des de la perspectiva d'un personatge llunyà, que coneix bé els protagonismes, amb una redacció àgil tot i estar farcida de termes i expressions pròpies de la República Dominicana. Junot Díaz escriu una desgràcia rere d'altra sempre amb clau d'humor i a la vegada que denuncia les atrocitats del règim dictatorial del país. Un llibre que, sens cap dubte, recomano per aquella gent que busqui una novel·la tràgica. La maravillosa vida breve de Óscar Wao impregnada d'amor i enganys. Quin és el valor d'estimar? Fins on es pot arribar per l'amor?

Ara, cremeu les dues últimes pàgines, no fa falta que les llegiu. O, si ho feu, podeu fer com jo i pensar que no fomen part d'aquest mateix llibre, serà millor.

1 comentaris:

Anònim ha dit...

:O


Ja m'explicaràs què passa en aquestes dues últimes pàgines xD